Prós: "Atendimento e aeronave confortável."
Contras: "Estarmos sem COVID."
Prós: "The food served was really good."
Prós: "Gostei de todo o vôo desde a decolagem e aterrissagem."
Contras: "Nada acrescentar foi impecável Por isso é a Azul"
Prós: "extremely attentive crew. courtesy necessaire pack. very clean plane."
Contras: "Passagem cara aero aeronave se entretenimento. falta fone de ouvido."
Prós: "For business class tickets this was the worst food and boarding I’ve experienced. United airlines are horrible."
Prós: "sidefini landig, merci."
Prós: "Airplane was comfortable and food was good. The crew was also very friendly."
Contras: "There was a long delay in the connection at Viracopos/Campinas: there was a technical problem with the airplane. I arrived very late in Curitiba (approximately 1 hour late)."
Prós: "Great experience overall"
Contras: "No complaints"
Prós: "crew was kind."
Contras: "We almost crashed into other planes on the runway while trying to land. The runway was full/ blocked. We had to accelerate suddenly and ascend back into the clouds. Very bumpy and scary. Pilotes should know runway status in advance of descent."
Prós: "Azul is always amazing in terms of service!"
Contras: "The price!"
Contras: "Voo atrasou 30min"
Contras: "Minha mala não chegou ao destino, estou fora de casa apavorado!"
Contras: "Plane was dirty, it took flight attendants 1.5 hour to start service after take-off."
Prós: "They have the friendliest crew I have ever seen in an airline. Specially if you have flown with American Airlines who has the rudest crew I have ever seen."
Contras: "Definitely the food. Pretty tasteless and unappealing"
Prós: "Amazing crew and overall experience"
Contras: "No complaints on this one"
Prós: "Gosto muito de viajar com a Azul"
Contras: "Faltou o meu lanchinho favorito, o de queijo, kkk"
Prós: "free-snack is good"
Contras: "non-brazirian customer can pay service fee (i.e. seat-selection,baggage) on Azul websaite."
Prós: "Nothing in special."
Contras: "Boarding: Stay in the line for “several zones” and then put everybody on the same bus is ridiculous. Food is more or less OK, but all the movies can be seen in TV (HBO, Telecine, etc.)"
Prós: "We got all of our bags! No lines. Smooth sailing"
Prós: "The crew was excellent, and the entertainment was good."
Contras: "The boarding of the connection flight was a little messy. Also, the table on the seccond flight was a bit lower than the first, but enough that I couldn't pull it down if I didn't put my knees to each side."
Prós: "Crew was very good, one crew member took time to make me coffee as I entered the plane"
Contras: "The food could have been better, maybe a bit more legroom. But definitely would like better food. The spaghetti and meatballs were good dinner, but I did not like the vegatables. I did, however, like the pudim."
Prós: "Pontualidade e cordialidade"
Contras: "A comida de bordo"
Contras: "Sempre as cadeiras podem melhorar. Declinar mais"
Prós: "Aeronave em ótimas condições e bastante confortável"
Contras: "A refeição, não tinha disponibilidade de todas as opções do menu e a comida não estava saborosa."
Prós: "The crew were very friendly and attentive. Most of them spoke English and Spanish in addition to Portuguese."
Contras: "The snacks could have been healthier and the bathroom could have been cleaner."
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Conforto das poltronas"
Prós: "My seat 28H didn't recline"
Prós: "O assento poderia declinar melhor"
Contras: "Quando fazer Chen dar opção de não pagar pois as passagens são tão caras."
Contras: "Organização em Lisboa."
Prós: "Tripulacao sumiu por 8 horas deixando todos a ver navios"
Contras: "Tripulacao atenta ás demandas dis passageiros. Se juntam todos na executiva o voo inteiro e so aoatecem depois de 8 horas"
Prós: "Fizeram o que puderam"
Contras: "Conforto e entretenimento"
Contras: "didnt reach connection"
Prós: "A azul é a melhor companhia aérea brasileira hoje. Aviões muito confortáveis e funcionais. Check in prático, direto no app e cartão de embarque na Apple Wallet, sem carregar papel. Excelente! Gosto muito do Sky à bordo, que possibilita entretenimento durante todo o vôo. Ótimo."
Contras: "O grande ponto negativo (e não é só a Azul) é a redução dos serviços aos passageiros (como franquia de bagagem, cobrança na marcação de assentos, serviço de bordo), sem a redução do valor das passagens. As companhias aéreas restringiram os serviços, mas continuaram cobrando como antes."
Prós: "Do atendimento a bordo pela tripulação."
Contras: "O desembarque em Viracopos, pois foi péssimo. Tivemos de descer de escada e pegar ônibus, depois de meia-hora de espera dentro do avião e sem o ar-condicionado ligado. além de muito pouco atenção da companhia e demora excessiva na entrega das malas."
Prós: "Assentos e funcionários educados."
Contras: "Troca de portões o tempo inteiro. Nada legal!"
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Conforto"
Prós: "Good food, good plain condition, good entertainment"
Prós: "Everything was very good, mainly when compared to other airlines: the boarding, the condition of the plain, the comfort, entertainment and food."
Contras: "It is hard to say... But I had a problem with gate information on my first leg. This could have been better handled."
Prós: "Gostei do entretenimento a bordo, múltiplos canais de TV."
Contras: "Cadeira não reclinava (assento 7C), um belo problema para quem é alto como eu poder encarar um vôo de 1h30. E plug do fone de ouvido com mal contato. Vôo não saiu no horário. Após um bom tempo sem voar Azul, fiquei decepcionado."
Prós: "Profissionais atenciosos."
Contras: "Novamente a conexão em POA"
Contras: "A conexão em Porto Alegre demanda de troca de terminal, o qual se faz necessário pegar um onibus da infraero entre terminais. E não temos esta informação em nenhum momento antes da compra da passagem. e para completar meu assento estava quebrado e não reclinava."
Contras: "No much space in the seats"
Contras: "O voo atrasou quase duas horas"
Prós: "foi um voo tranquilo , alias teve aqueles snaks maravilhosos, tripulação incrivel e sao maravilhosos em todos os voos que fiz pela companhia."
Contras: "nao tem como nao gostar de nada , porque alem do atendimento incrivel o pessoal é muito bacana."
Prós: "The tickets were a good price, movie selection was excellent, and the staff was really friendly and helpful."
Contras: "The leg room was terrible. I'm a tall American and I could barely fit in the seat, let alone fall asleep in a 9 hour hour flight. Also, there were no plugs that would work for an American outlet."
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Pouco Conforto. Sistema de entretenimento não funcionou"
Prós: "There's actually footrests that fold out like a lawn chair in economy and there's lots of leg room so you can actually put your legs up and sleep. First time I ACTUALLY slept on a long haul flight. Chairs seemed to be made of soft leather or some other super comfy material. Puts the older US-based planes to absolute shame. Super soft fluffy blankets, the flight attendants were amazing, courteous, hospitable, the food and drinks were awesome, loved the movies. 10/10 would fly again."
Contras: "T H E R E I S N O T H I N G I D I D N T L I K E B U T I H A V E T O P U T S O M E T H I N G H E R E"
Durante o check in / embarque utilizou uma politica de despacho de bagagens no Brasil e outra na Argentina, onde me efetuou cobranças de bagagens extra sem prévio aviso, além de ter se complicado com os documentos pessoais de minha esposa para o check in.
No início do voo o comissário passou as informações em vários idiomas, inclusive Português e depois não mais e poderia, pois havia muitas pessoas que não entendem outro idioma a não ser o Português.
Já viajei em classe executiva de várias companhias aéreas e a da Suiss é a menos confortável. Colocaram um excesso de poltronas na executiva e as poltronas são muito estreitas com estofado um pouco fino, que da para sentir as base da poltrona ao deitar de lado. No restante tudo bem.
As poltronas da classe executiva deste voo (avião) são estreitas e as pernas ficam fechadas num casulo e ainda meio inclinadas. Já estive em várias outras e o conforto era melhor. Eu que tenho problemas de circulação sofri um pouco.
Prós: "The crew was super friendly and attentive. Best in flight service I have received in a long time."
Contras: "The plane doesn't have usb ports to charge the phones, and as there are no screens or anything else, make sure you bring your battery pack."
Contras: "Nada, I slept through this leg and the staff let me be."
Prós: "Tripulação"
Contras: "A cadeira estava c assento partido , viajei 3 horas assim"
Contras: "Flight was 90 minutes late."
Prós: "It was a normal flight with any extra confortable feature."
Contras: "Not delay Treatment in the boarding Gate was ride, asking for visa despite I dont need it."
Prós: "Delicious Easter eggs Beautiful interior design of cabin and seats Roomy"
Prós: "Crews was very good and helpful."
Contras: "I have to pay $100 at the airport for my second bag, which was a total surprised to me. Because when the question of how many check bag came up and I put in 2. There should be a warning come up that it will be extra charges for the second bag."
Prós: "Food was great, creww was very nice"
Contras: "Following our request, such has being seated next to each other and not only having one person being upgraded when we're two."
Contras: "Vôo atrasado 2h. As minhas 2 primeiras experiências com a saída foram péssimas. Houve sempre atrasos. Perdi a conexão por causa do atraso. Não houve o cuidado de deixar sair os passageiros com conexão primeiro. Nem havia staff do aeroporto para ajudar os passageiros a chegar ao outro terminal. Fiquei num hotel 2*. Pelo que ouvia da swiss nunca pensei que fosse ter uma experiência tão desagradável"
Contras: "Vôo muito atrasado sem conseguirem assegurar a conexão. Não houve nenhum staff a acompanhar nos, nao nos deixaram sair em 1o do avião. Não houve esforço da parte da swiss em garantir que conseguiamos embarcar. Primeira vez com a swiss nem tão cedo volto a voar com esta companhia"
Prós: "Nada"
Contras: "Voo com atraso de 40 minutos. Não deixaram os passageiros com conceção sair primeiro. Não havia ninguém para nos acompanhar. Ninguem sabia dar informações viemos para o hotel sem bagagem porque ninguém sabia quando chegava."
Contras: "Não pude fazer o vôo por falha grave da swiss que atrasou e não teve o cuidado de fazer com que os passageiros chegassem à sua conceção atempadamente. Senti-me muito desamparada."
Prós: "The food was delicious, the staff was wonderful. Entertainment was awesome."
Contras: "The leg room or seat closeness."
Prós: "Companhia com excelente tratamento ao passageiro, ainda mais quando comparamos às companhias brasileiras!!!"
Prós: "Companhia com excelente tratamento ao passageiro, ainda mais quando comparamos às companhias brasileiras!!!"
Prós: "Primeira viagem pela Swiss, mas uma experiência altamente recomendável!!!! Atenção do início ao fim com o passageiro!!!"
Prós: "Primeira viagem pela Swiss, experiência altamente recomendável!!! Atenção com o passageiro do início ao fim da viagem!!!"
Prós: "Eu gostei de tudo muito agradáveis pontuais muito bom"
Contras: "Eu não gostei da comida porque não hove"
Prós: "Crew very courteous as usual"
Contras: "Lately all Swiss flights I have taken are late. This last one was 1 hour late. No more sandwich is offered, or even chips or peanuts. The only drink available for free was a glass of water! Not even a small bottle!! Bye bye Swiss service!"
Prós: "On time performance with better than average crew with standard service"
Contras: "The entertainment leaves room for improvement. Could not eat the italian snack before landing."
Prós: "Swiss Air is great."
Prós: "Comida muito boa"
Contras: "Cadeiras apertadas e com ferros nos pés. Descomoda"
Contras: "muito, muito, muito apertado para as pernas. tentei comprar o mais espaço mas quando finalmente abriram as reservas já estava lotado. não recebi nenhum aviso de quando poderia reservar os acentos e nem algum tipo de "promoção" para trocar de vôo."
Prós: "Pretty much on time even with snow conditions!"
Contras: "Coffee was pretty much cold."
Contras: "I am a frequent flyer from HK to Western Europe and it’s a problem transversal to the majority of the airlines. Service quality drops significantly when coming to Asia. Flights to Europe provide exceptional service."
Prós: "2 snacks .. friendly flight attendants .. early arrival"
Contras: "seat pitch a bit tight"
Prós: "Very good service"
Prós: "Flight crew, food, and seatback entertainment system (with USB charging port) were all great."
Contras: "The seats were uncomfortable and way to close. When the person in front of me leaned their seat back, I was forced to do the same. It was nearly impossible to eat. If you had a hint of claustrophobia, you would never make this entire trip without going nuts. I noticed that many of the middle seats were unoccupied, while my family and I were crammed into four seats side-by-side. If we had empty seats between us the flight would have been bearable."
Prós: "Chocolate"
Contras: "Staff not very friendly. Very small seat. Worn out plane."
Contras: "The same as the first flight, although it was a bit better, offering chocolates and a small breakfast, although they didn’t have an alternative to ham or yogurt for people who are not interested in them"
Prós: "Nothing"
Contras: "Staff at the airport were great. Once you get on the plane, where the Swiss are, it was awful. I can't believe that an airline from Switzerland knows less about the customer service than Serbs."
Prós: "The crew was both fun and efficient. The food was definitely a step ahead of American owned airline companies. Very good choices of movies and entertainment."
Contras: "We've got no complaints."
Prós: "I liked everything except my luggage"
Contras: "I did not like the way Beatice of Swiss Air in Zurich completely rushed me at the gate without trying to talk to Mr. Mueller at checkin 1. I told her that He had starte an ardious process in recovering my luggage. She visibly tried to rush me through the process and told me there was othing that could be done. It felt really ugly to be lied to right to my face, when she diditn try to connect with someone from her own staff who had tried alot of heard to work to help me rectify the luggage question. For all we know, my luggage was in Zuruch, and her actions impeded the luggage from getting onto my plane."
Prós: "Great service"
Contras: "Super slow boarding. Long lines at check in"
Contras: "Our flight was delayed 25 minutes leaving Rome."
Prós: "Plane was comfortable (for a plane) and the staff were polite and efficient. The flight made up lots of time and the in flight snacks were very welcome."
Contras: "The flight was very delayed, and the communications from Swiss was lacking. In fact their app thought the flight had taken off and landed on time?!"
Prós: "Nothing"
Contras: "Because there was no way for us to check in early or online and they did not send us an email directing us to do so, they put us on standby even though the flights were paid for months before. We couldn't sit together--they wouldn't even try, they let the computer do it randomly as we boarded. They put my son through ridiculous strip search security measures, and when my passport fell into to the steel bullet of a garbage can, they didn't help and my son and I figure out how to go through it to get my passport. They could not have been more unhelpful. Plus the food was terrible, and delays both in taking off and getting to the gate. I will NEVER fly Swiss Air again."
Prós: "Food, entertainment, on time, excellent flight"
Contras: "Cramped, the touch screen was not very responsive, the snack at midnight would be better if it were breakfast food-"
Contras: "On ticket it said time between flights was 1hr 25min, but as soon as we got off the plane we had to RUN through Zurich airport, where 1000 other people were all trying to funnel down the single escalator to Passport Control, to get to our gate. Then we had to wait in another Passport Control. TERRIBLE and stressful. The actual flight was fine."
Contras: "O voo atrasou mais de uma hora, sem nenhuma justificativa"
Prós: "The new aircraft"
Contras: "Lavatory wasn't clean enough"
Contras: "1 hr 50'' delay"
Prós: "Food was tasty and of decent proportions, entertainment, while somewhat limited in selection, contained a number of compelling movies bar I enjoyed. I had a bulkhead seat, which was exceedingly comfortable"
Contras: "USB port was broken in the seat, but enjoyed the entertainment offered that I didn't need it."
Atendente de voo entregou minha comida dizendo meu nome.
Os assentos do avião são desconfortáveis.
Prós: "O tratamento dos funcionários."
Contras: "Ter algum conforto para quem tem escalas demoradas."
Prós: "Atenção do atendente no aeroporto de Navegantes."
Contras: "O voo foi tranquilo e tive toda a atenção, mas tivemos problemas pois o nosso nome não constava na lista do voo. No aeroporto tivemos a maior atenção para resolver o problema."
Prós: "Educados e atenciosos."
Contras: "Foi td bom."
Prós: "Tripulação bastante solícita, do entretenimento e boas luzes de leitura."
Contras: "Assentos muito próximos um ao outro, desconfortável pra gnt cm 1.80m."
Prós: "O cumprimento dos horários."
Contras: "Melhor distribuição de assentos durante a pandemia."
Prós: "Tripulação"
Contras: "Tudo"
Contras: "Alimentação Nem água serviram"
Prós: "Rapidez no embarque e organização"
Contras: "Entretenimento no voo. Não tinha."
Prós: "The middle seat empty AMAZING!"
Contras: "Bigger glass for wine !"
Prós: "The free middle seat because the flight was not full."
Contras: "Bigger glass for wine"
Prós: "the most important thing for me is to arrive on time. Everything else is secondary.me"
Contras: "music selection was not good. The crew has to try to wake you to offer you food instead of bypassing you in your eyes are shut. I never got a meal either way."
Contras: "The flight was delayed 7 hours"
Prós: "Crew was nice"
Contras: "I could have been allowed to take an earlier flight and you could offer complimentary beverages"
Prós: "Aeromoça educada e atenciosa"
Contras: "O overhead bin muito pequeno para a mala de mão, comida péssima, e no desembarque uma mala chegou rápido e a outra depois de mais de uma hora. Outro voo que chegou 40min depois já estava com malas entregues"
Prós: "Friendly and correct cabin crew."
Contras: "Leg space. There was very little leg space. One hour before the flight departure they were already announcing 'last call' on the airport screens."
Prós: "Nada"
Contras: "Cadeira, comida etc."
Contras: "Low cost, no frills, but on time. It's what we want and they delivered that today."
Contras: "The seats were very uncomfortable and cramped."
Prós: "Da tripulação"
Contras: "A aeronave não tinha entrada usb para carregar o celular, sem o celular não tinha opção nenhuma de entretenimento, deveriam colocar disponível pelo menos umas revistas. A comida, só tinha a opção de um biscoito ruim, achei péssimo."
Prós: "Gentileza da equipe de check-in e tripulação, conforto da classe executiva."
Contras: "Desembarque remoto é sempre mais lento."
Prós: "O embarque foi rápido e a decolagem aconteceu no horário."
Contras: "Espaço entre os acentos. Não poder escolher o acento durante o check-in, é ruim."
Contras: "Great service, excellent food, very good quality, comfortable, thanks so much for everything. ❤️❤️❤️❤️❤️"
Contras: "Embarque pelo finger."
Prós: "Not much I can think of"
Contras: "Undisclosed charges for bags and a check on that lasted over 30 minutes and my entire family ogn6 people were scattered throughout plane with absolutely no effort to put young kids next to parents"
Prós: "Tripulação show!"
Contras: "nao tinha comida suficiente para todos os passageiros no voo em horário de almoço, a lojista pisou na bola"
Prós: "Nada"
Contras: "Espaço das poltronas horrível. Comprei espaço maior e continuou apertado"
Prós: "the crew was not friendly on boarding, or during the trip. I like it when they great you and say welcome aboard."
Contras: "long long line at check in... long line at the TSA late getting to the gate. Flight left an hour late did not meet my connecting fight no help in SP no ground crew for directions. long long line at customs then long line to rebook flight had a 7 hour layover in SP before Rio."
Contras: "Snack . Don’t have 0 snack in the plane"
Prós: "Assento confortável."
Contras: "Já expressei. Abrs"
Prós: "O assento era confortável."
Contras: "Faltou um lanche de cortesia."
Prós: "-"
Contras: "Infelizmente o serviço de bordo é ridículo. Já foi o melhor do Brasil. Se a passagem fosse muito mais barata, mas nem isso. LATAM, última opção para escolher passagens"
Prós: "Cheguei vivo."
Contras: "Comida ser fornecida sem custo adicional."
Prós: "Smooth flight, arrived a bit early"
Contras: "There was one crew member who was VERY rude to me at the end of the flight"
Contras: "Nenhuma comida ou serviço de bordo, apenas água."
Prós: "Nothing"
Contras: "Look for alternatives. This airline used to be good, but they grew too much and now is really bad. Overall experience was very bad. Evaluate low cost competition. Today they are much better than LATAM"
Prós: "Flight staff, food, seating, Personnal space, restrooms were clean, landing was smooth"
Contras: "Checking in at the counter and boarding the aircraft can use some polishing. The boarding process is confusing due to lack of communication to customers and faulty speaker/PA systems at LATAM gates."
Prós: "Organização e pontualidade"
Contras: "Latam play não estava funcionando, o que para um vôo longo não poderia acontecer."
Prós: "Pontualidade, organização e cordialidade dos funcionários"
Contras: "O desembarque em Brasília"
Contras: "More efficient check in. Long wait at gate."
Prós: "That it took me from A-B"
Contras: "My wife’s hand luggage was taken off her and put into the hold, against her wishes. When we arrived in São Paulo, the bag handle had been totally destroyed and the bag dented. During the flight we were only given water, the toilet had no paper or soap. Very poor"
Contras: "The temperature should be a bit warmer"
Contras: "Pane no motor da asa esquerda logo após a decolagem, necessitando fazer um pouso de emergência em Guarulhos. Após isso ficamos 2h aguardando outra aeronave."
Prós: "Confort"
Contras: "Meal for kids first"
Prós: "The crew was extremely helpful with my insulin dilemma given the limited resources they had at hand."
Contras: "Food. And some entertainment on an international flight."
Está como uma Ryanair com valores de companhia lowcost. Cadeiras não reclinam, serviço de bordo é pago… Mas os valores de passagem permanecem altos.
Still requiring masks, we are just tired of being obligated to do things. Seats don’t bend.
Já fiz uma avaliação e ao enviar pediram pra fazer de novo. Lá vai. Vou copiar dessa vez. No voo de Mahakesh pra São Paulo a tribulação e especialmente o 👩✈️ piloto foi muito boa e educada . Mas na de São Paulo para Mahakesh pareciam mulheres todas com tpm, muito grosseiras. De Mahakesh pra São Paulo a minha tela não funcionava pra nada. Nem para instruções da tripulação, nem para filme. Não foi legal. Me incomodou tbm a mesquinhez na hora de servir sucos e cafés - só um pouquinho em cada xícara. Não é por seguranças porque dava para observar como serviam na Business Class. Parecia uma coisa muito relacionava . Nunca passei tanta sede em avião . Enfim, foi a passagem mais barata que encontrei, mas na dúvida se o aborrecimento compensou .
Minha tela de vídeo não funcionava nem pra as instruções da tribulação , imagine para filmes. Me incomoda muito a mesquinhez na hora de servir - sucos e café são servidos só a metade da xícara. Ficam mal humorados se pedimos água junto com a bebida escolhida Essa tripulação específica de Mahakesh pra São Paulo foi muito gentil, muito boa . A tripulação de São Paulo para Mahakesh foi um horror. Pareciam todas com TPM. Foi a passagem mais barata, mas me deu arrependimento de ter ido por essa companhia .
O voo foi atrasado por 2 vezes, uma vez por motivos técnicos do avião e a segunda por atrasos na chegada da equipe de bordo
Un vuelo de 4 horas sin ninguna opción de entretenimiento, sin WiFi me parece muy pobre para una aerolínea como Iberia.
Fantástico piloto!!!’ Apesar do ciclone tivemos uma aterragem exemplar!!!!!
Péssimo Ter que validar documentos uma No checkin e no embarque atrasou o voo em uma hora Comida péssima Banheiro nojento sem Limpeza Péssima experiência
Loved the CRJ1000. Quiet and quite confortable.
Prós: "The flight happened and no incidents on the flight."
Contras: "Was actually RyanAir. Won't be flying them again. The checkin experience was a nightmare. Only had three very long lines. My line closed when I was almost to the front. When I did talk to someone found out I needed to have my passport validated by another Ryanair person and would have to leave the line. The person checking me in couldn't validate my passport, Really?? At every other airline the checkin person validates your passport."
Prós: "The entertainment was nice!"
Contras: "The seats were not comfortable"
Contras: "A refeição servida é horrível, um verdadeiro lixo e uma total falta de respeito. Trata-se de uma porção de arroz branco, com molho de tomate e um hambúrguer. Tudo com uma péssima aparência e sabor. A comida foi requentada várias vezes. Além disso quando se abre refeição, fica a impressão de que sacudiram o recipiente (ou abriram e fecharam mais de uma vez), pois você não consegue abrir sem ficar com a mão toda engordorada. Ao tentar substituir a refeição, as pessoas da Iberia não te atendem prontamente e quando isso ocorre, informam que a outra opção não tem mais. Um prêmio para a Iberia de como tratar mal seus passageiros, não respeitando inclusive a saúde dos mesmos, servindo uma comida pouco saudável. Ao pedir um vinho branco, as pessoas da Iberia, informam que não tem. Depois você verifica que tem, ou seja, a pessoa da Iberia não falou da verdade. Resumindo, uma total falta de respeito. A pior alimentação servida em toda minha vida. Além da péssima educação da tripulação da Iberia. Eles estão treinados apenas para fazer o serviço operacional, quando surge algum problema, é uma grande decepção."
Contras: "Aeronave velha e tripulação não muito simpática!"
Contras: "Bags did not make the flight. Served no water or drinks."
Prós: "Everything"
Contras: "Nothing"
Contras: "The crew was very unpleasant . I boarded the plane - was not even greeted. This was not like business class at all . I felt like I just wasted money and did not get even close the service I expected. Flight attendants were ignoring my requests - no blankets no cocktails ... very bad ."
Contras: "The airline accepted our checked baggage, although they already knew that it would not make it to our final destination (Marrakech) on the same day that we would arrive. We had to pay, out of our own pockets, for the inconvenience. Apparently this happens a lot, and it happened to our entire plane"
Contras: "Infotainment system"
Contras: "O voo atrasou muito, ninguém deu satisfação sobre o motivo. As últimas cadeiras da aeronave ficaram com o resto do jantar, sem opção de escolha. Não deram água, e quando deram foi meio copo."
Contras: "USB outlet not working seat 21D"
Contras: "Poderiam não ter perdido minha mala"
Contras: "Poderiam não ter perdido minha mala."
Contras: "Espaço na classe econômica"
Prós: "It was cheap"
Contras: "Flight was late, boarding and unloading was slow so I missed my connection to LA."
Contras: "It would’ve been better to receive our luggage on time. We have to wait an extra day even though we had to pay 100 Euros to check our bags."
Contras: "Não apanhei o voo."
Contras: "Não apanhei o voo."
Contras: "The crew is not nice and rude. The checkin counter didnt allow me to have overweight of 300 grams. Ridiculous. At some areas of the plan the air conditioning doesn't work well"
Contras: "Lost flight same airline delay at Paris :("
Prós: "Do piloto,decolagem e pouso muito tranquilo!"
Contras: "Café da manhã poderia ter sido melhor!"
Contras: "Missed connection and this delayed by 20 hours to final destination."
Prós: "Atendimento no check in."
Prós: "Tudo"
Contras: "Nada"
Prós: "Tudo"
Contras: "Tudo"
Prós: "Nothing"
Contras: "Péssimo atendimento"
Contras: "Pedí que me manden la factura del vuelo y no me a llegado nunca."
Prós: "It was IBERIA Flight: -Seating was good--very nice reclining seats. -Flight left and arrived on time.."
Contras: "It was IBERIA Flight: -Video remote did not work well and the touch screen did not work well. -There was no vegetarian option for food--and food was not that good. -There was a check in for Business class but then for actual boarding there was only 1 line and it took almost 30 minutes to Board and we waited in long line. -Maybe the crew did not understand English so well. Thank you for listening."
Prós: "That IBERIA brought me to where I wanted to be"
Contras: "I’ve had 4 flights, none of which departed on time Not even a glass of water offered: IBERIA doesn’t have the prices of WizzAir or Ryanair, but what they offer onboard is pretty much the same as those airlines"
Contras: "very rude gate crew. impatient and not helpful. they need a new job if they are so miserable."
Prós: "Seats"
Contras: "Poor boarding process"
Prós: "On time"
Contras: "No seat choice."
Contras: "Nem água serviram. Entendo que era um voo curto, mas nem água? Poltronas que não inclinam... sentei separado do meu acompanhante..."
Contras: "Os comissários eram um pouco antipaticos, falavam muito rápido e sem se importar se entendiamos ou não o que era dito."
Contras: "Atraso de quase uma hora"
Prós: "O atendimento e o serviço no geral foram bons mas precisa melhorar no processo de embarque, na comida servida a bordo e no conforto interno da aeronave."
Contras: "Nosso vôo inicial foi em Zagreb e lá não nos deram o cartão de embarque do próximo trecho que seria de Madrid a São Paulo. Chegando no aeroporto de Madrid, precisamos ficar numa fila enorme para passar na imigração, depois em outra fila bem demorada para pegar o cartão de embarque e novamente uma fila imensa para outra imigração na hora de embarcar de noite para São Paulo. Não entendi porque não deram os dois cartões de embarque lá em Zagreb, como todas as companhias aéreas fazem. Mais de uma hora antes do embarque, recebi um e-mail da Iberia, achei ótimo. Dizia que já havia iniciado o embarque. Corremos para o portão e lá chegando havia uma fila imensa de passageiros já posicionados para embarcar. Não havia indicação visível de qual fila nós deveríamos entrar. Depois de muito perguntar, e de entrar na fila errada, consegui achar a minha fila. Ficaram todos os passageiros ali em pé, esperando mais de 40 minutos para iniciar o embarque. Terrível. Só posso elogiar os atendentes no sentido de fazerem as pessoas que estavam em fila errada a irem para o final da fila deles, mas não culpo as pessoas por estarem na fila errada pois eu mesmo demorei muito para entender onde deveria me posicionar. Se o embarque só começa no horário marcado, não entendi porque fazer todos ficarem de pé mais de 40 minutos na fila. Eu mesma deixei de ver as lojas do free shop por achar que estava muito atrasada. A comida era bem básica e o café da manhã fraco. Os comissários demoram muito para recolher o lixo e ficamos esperando com a mesa aberta um tempão. Enfim... precisa melhorar em alguns aspectos."
Contras: "Tiny food. Late one hour."
Prós: "O voo atrasou mais de uma hora por falha mecânica. No resto foi tudo bem."
Contras: "Atraso"
Prós: "Pontualidade e rapidez no atendimento."
Contras: "Não consegui dormir muito e cheguei quebrada."
Prós: "Horário cumprido."
Contras: "-"
Embarque confuso. Atendimento rude. Alimentação regular.
This trip was a Christmas gift to our family. We were flying from Lexington to Palm Springs. When we were checking in the ticket agent said one bags was over weight by 4 LBS. We were flying first class which has baggage weight of 70 LBS per bag, one bag was 54LBS. We then had to take items from one bag to another. The agent also saw we had a dog with us. Once on the plane we were seated with the dog in the carrier. The United ticket agent came in the plane with two other people, I believe one was TSA and the other some security officer. The United agent said we had not paid for the dog ticket. We had paid for the ticket when we purchased our tickets. She did not give me time to find the email receipt. She then threatened all three of us with either I come with her or she would have all three of physically removed from the plane. I left the plane to pay for another ticket. She had to take my credit back to where we checked in. She acted as if it needed to be done immediately. She said we had 3 minutes. We then sat at the gate for approximately another 45 minutes. This was so embarrassing…to be threatened to be removed from a plane that we paid for all tickets including the dog. The flight attendance on the next leg of our trip were not very attentive to the passengers. On the plus side all the flights were on time. All in all, this was a miserable way to start a holiday vacation. United Airlines showed no compassion towards the whole incident. I feel we were purposely neglected.
Paguei malas que não precisava ter pago, mas no site entendi que nao tinha direito a mala
Da atenção dos funcionários de terra ajudarem na questão de resolver os problemas causados pela pandemia com testes exigidos e formulários a preencher etc. Foi uma confusão !
Contras: "A larger plane from Chihuahua to Houston."
Contras: "Not enough space. I could not choose my seat"
Prós: "Every thing generally quite good. My seating colored my experience."
Contras: "I missed where in purchasing a ticket one reserves a seat. Thus, I had a middle seat with a very large person next to me and was separated from my wife. The seat was too small for me and I was in pain not being able to stretch my legs, except for getting up to use the toilet. Oh well."
Prós: "Food was excellent. Crew was friendly and efficient."
Contras: "Coffee was weak. No spare blanket when a drink was spilled on mine."
Contras: "The worst airplane in terms of seating space and comfort."
Prós: "the boarding crew was very rude. it is a really bad experience."
Contras: "More food for the second meal. Some deserts would be nice."
Contras: "The touch technology for the entertainment system was not user friendly and rarely responded immediately to the touch. It discouraged me from using the entertainment system."
Prós: "Tribpulação muito boa."
Contras: "Conforto. Os assentos são muito desconfortáveis para um voo longo."
Prós: "Too pissed off to comment"
Contras: "Everything!"
Contras: "Por conta de um problema da united, perdemos a conexão de Chicago pra São Paulo. A united pra variar perdeu minha bagagem, não pagou hotel e os funcionários do aeroporto estavam bem mal humorados. Experiência terrível!!!"
Contras: "O avião tem bancos demasiado estreitos. Um corredor único também excessivamente estreito. Apenas 2 WC para a economia - a confusão é grande, há dificuldade em ir ao WC e de circular minimamente. Não acho o avião adequado para a extensão da viagem."
Contras: "Checkin com poucos antendentes."
Prós: "Pontualidade."
Contras: "Avião muito velho. Comissárias despreparadas."
Prós: "Pontualidade."
Contras: "O avião podeira ser mais novo. E as comissárias mais educadas."
Prós: "Avião novo e comissárias educadas."
Prós: "Since it was an empty flight, I was able to spread out a bit."
Contras: "No entertainment. WiFi sucks."
Contras: "Não efetuei o voo por causa de um atraso no voo anterior que fez com que perdesse a minha conexão. Senti que a swiss nao se esforçou em ajudar os passageiros da melhor forma possível"
Prós: "Nothing"
Contras: "The United leg SFO-EWR was 3 jours delayed so we called SAS which changed us to an Icelandair flight. But at that flight they say we never had seats. By then SAS has closed and won’t help us. Also, we find out from United agent that SAS wrecked our booking so no one can help us. Worse than worthless"
Contras: "O inspeção do aeroporto newark da united foi tão chato e cansativo, até uma inspeção bem rigoroso dar pra entender mas mal vontade da funcionária e certo discriminação me deixou frustrado. Pois viajo muito e principalmente usa e nenhum aeroporto foram tão chato e cansativo."
Prós: "De pelo menos ter conseguido dormir e saiu no horário"
Contras: "Tripulação sem motivação, o embarque de um 777 por ônibus em GRU é lento, pelo menos dar para tirar fotos. Comida fraca, avião velho, entretenimento antiquado e dem usb. Conforto péssimo para um 777"
Contras: "A cada dia que passa , os espaços entre os assentos , diminuem (em todas as Cias) ficando cada vez mais desconfortavel, de viajar, e para pessoas com alguma necessidade especial , pior fica, ou você ganha muito dinheiro e viaja na classe executiva ou está fadado a chegar ao destino totalmente torto. Tenho 4 hérnias de disco, e está ultima viagem foi um verdadeiro terror , ficar expremido nas poltronas da classe economica."
Contras: "Why would United use a 757 when they know that if the plane is full and there is a strong headwind that the fuel capacity won't get them to their destination! Of course this happened to me. We were diverted to Newfoundland to refuel (after spending 3 hours sitting on the tarmac while the captain arranged to redirect). THEN... the flight crew had been working too long and they had to send another crew which took 4 extra hours. 17 hours from Lisbon to Newark is unacceptable! It could have all been avoided with a larger plane."
Prós: "Service"
Contras: "space"
Prós: "The head Steward & Stewardess were terrific... the JR attendant had serious bad attitude... 1/3 glass of wine without even an apology or a “ let me get more “ seemed to be NOT HAVING A GOOD DAY?"
Contras: "My in seat entertainment screen didn’t work... the ear buds didn’t work properly... United must be having problems... I’m sooooo disappointed!"
Prós: "Comida"
Contras: "Espaço da poltrona, atraso no voo."
Prós: "From the comissary"
Contras: "The seats and space"
Prós: "The flight felt quick. It was great."
Contras: "The flight was 90 mins delayed"
Prós: "The crew was wonderful."
Contras: "Delays are so very common on United."
Prós: "Embarque com crianças Entrerenimento"
Prós: "Pontualidade e profissionalismo"
Contras: "Conforto, comida e sistema antigo de entretenimento"
Contras: "Entretenimento de vídeo avariado"
Contras: "Voo de 3 horas e não serviram comida Nao tinha tv para se destrair Tripulação antipqtica"
Prós: "My flight on another airline cancelled -- I rescheduled on a later flight with United but arrived at the airport in time to catch an earlier flight that had been delayed. United allowed me to move to the earlier flight without any penalties in recognition of all that was going on. Thanks."
Prós: "Spacious for economy. Crew was very friendly"
Prós: "Simpatia dos comissários"
Prós: "Crew was nice."
Contras: "Thay threw our checked bags around like trash and we had precious items in the bags. We thought they would fit in thebo erhead bins. They were small - bins were smaller."
Contras: "Tripulação mau humorada e grossa"
Contras: "Cramped seating"
Prós: "gostei de tudo d modo geral"
Contras: "Avião inteiro com cheiro do banheiro"