Deveria ser fornecido ao menos um lanche aos passageiros pois, já estávamos há 10 horas aguardando entre voo do Rio de Janeiro e imigração. Os lanches eram todos pagos! E nem água era oferecida…tínhamos que solicitar!
horários da Tap tem de ser cumpridos, atrasou o voo para londres e o voo a vinda de londres!
Poderia melhorar os atrasos constantes.
Poltronas desconfortáveis. Janta ruim.
Talvez se mudassem a ementa de tempo a tempo, as refeições são pasta e frango que são intragáveis, as sobremesas são vomito de alguma coisa, e os lanches finais são horríveis, mais valia que dessem um pastel de nata e um café no final para adoçar a boca aos clientes!
Pontualidade zero. O costume. 50m de atraso a aterrar. No aeroporto de Lisboa não havia autocarros à espera. Avião estacionado longe. Tudo péssimo em horários e experiência de chegada
além do absurdo do primeiro trecho que NÃO houve nenhuma distinção entre classe econômica e classe executiva e SEM lounge no aeroporto no aeroporto de New Yourk o lounge fechou as 18h ... é um verdadeiro absurdo pagar cerca de U$ 6 mil dólares e ser tratado como quem comprou classe econômica ... nunca mais vou viajar com TAP ...
Fiquei profundamente irritado por me enviarem a minha mala para o porão e depois no avião vi varias iguais e algumas ainda maiores.
Um pouco mais de organização na hora do embarque
Contras: "Meu vôo foi cancelado por conta da pandemia e 6 meses depois ainda não recebi meu voucher para fazer outro vôo. Atendimento é péssimo. Me sinto lesada pela TAP."
Prós: "Conforto, Aeronave, Tripulação."
Contras: "Atendimento telefônico da TAP; Sinalização no aeroporto em Lisboa."
Prós: "Pontualidade e simpatia da tripulação"
Contras: "Comida, vergonhosa. Bebidas ok"
Prós: "We upgraded to first class and everything was perfect!!"
Contras: "Nothing"
Contras: "Voo cancelado, sem aviso prévio"
Contras: "Snack at end of flight was good but lunch was not good and the dinner in Executive Class going over was not good"
Contras: "Grab business class upgrade offer - worth every penny."
Prós: "Cordialidade da tripulação, aeronave nova é muito confotavel"
Contras: "Banheiros não dão conta quando o avião está lotado. Filas"
Prós: "It got us to our destination."
Contras: "Seats sucked. Screaming kids. Wouldn’t let us bring our carry-on for the last leg: Lisbon to Barcelona even though there was room."
Contras: "Ao menos fosse pontual, mas, ao contrário, atrasou uma hora e meia."
Contras: "O voo para o Porto foi cancelado por atraso e fui redirecionado diretamente para Madri"
Prós: "Personnel dans l’avion très agréable"
Contras: "A l’enregistrement la personne qui s’occupait de l’enregistrement des bagages était très arrogante. Elle a refusé de mettre tous mes bagages dans la soute cette demande était justifié par le fait que j’avais un bébé et une escale à Lisbonne."
Contras: "Flight delayed but otherwise it was good! Maybe entertainment such as tv monitors or inflight entertainment upgrade."
Prós: "Da comida."
Contras: "O cumprimento do horário."
Prós: "Tripulação ótima. Comida ótima. Entretenimento ótimo"
Contras: "Conforto."
Prós: "Obentreterimento."
Contras: "Não terem extraviado minha bagagem em um voo direto."
Prós: "Scam"
Contras: "Do not sell flight you are not able to manage. Shame"
Prós: "A tripulação era competente e simpática!"
Contras: "Aeroporto sem meios de embarque"
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Extraviaram nossas bagagens!"
Prós: "Tudo óptimo."
Contras: "Política de bagagem alterou e eu desconhecia. Preço do lugar escolhido caríssimo. Preço do vôo elevado. Para voo não lotado."
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Nada de mau a apontar"
Prós: "Clean plane, nice crew"
Contras: "No entertainment at all"
Prós: "Seleção automática do assento"
Contras: "Refeição disponibilizada."
Prós: "Foi organizado"
Contras: "Refeição foi trivial."
Prós: "Flight left approx. 20mins early, good service and efficient handling by crew."
Prós: "Tripulação excelente, atenta às necessidades dos passageiros e prestável"
Contras: "Lugar pouco confortável. Animação sofrível, aparelhagem antiquada com poucas hipóteses de escolha. Escassos canais de música"
Contras: "Atraso como sempre .... E pergunto : acham que atum é uma refeição que se ofereça as 9:00h da manhã ? Pois ... tal como eu a maior parte dos passageiros recusou (seria menos mau apenas um cockie)"
Contras: "Não fiz este voos pq houve atraso no Porto e tive de trocar."
Prós: "On time!"
Contras: "That I had to pay for my check in bag on my return trip. Was told the ticket I booked didn't include check in bags. Whan my trip going to Portugal on Azores Airlines did. Someone shout step in and change this practice. Very confusing for the traveler"
Prós: "Boa técnica , voo seguro ."
Contras: "Atraso muito grande, passageiros em avião quente , no sol."
Prós: "To peixe servido no jantar"
Contras: "Nada que me incomodou"
Prós: "Tripulação simpática e com ótima apresentação"
Contras: "Sistema de mídia inexistente! Não tinha opção de filmes, apenas tv e mesmo assim com PÉSSIMA qualidade de imagem (quando tinha imagem e não apenas som). Por sorte viajo com meu Kindle! A gerente do guichê do GIG é totalmente despreparada para o cargo, decepcionou muito no check in quando informei que tinha adquirido bilhete com bagagem e na hora no sistema deles dizia ué não tinha. Tive que pagar para depoispleitear... desgaste desnecessário! O voucher de confirmação da passagem não indica quantidade de bagagem (quando tem ou não), logo, eh importante ficar esperto para não ter desagradáveis surpresas. Alimentação ruim! Assento é pouco acolchoado quando comparado com Air France e outros, por exemplo."
Contras: "Flight was late which seems to be a standard with TAP."
Prós: "I liked that the airline provided blankets pillows and headsets at no extra cost for our 8 hour flight. The crew were very nice and accommodating. The food was good."
Contras: "I did not like having to pay 75 Euro for one checked bag. That should Have been more clearly set out when booking a flight. The entertainment could have been better. Poor reception for some shows."
Está como uma Ryanair com valores de companhia lowcost. Cadeiras não reclinam, serviço de bordo é pago… Mas os valores de passagem permanecem altos.
Still requiring masks, we are just tired of being obligated to do things. Seats don’t bend.
Já fiz uma avaliação e ao enviar pediram pra fazer de novo. Lá vai. Vou copiar dessa vez. No voo de Mahakesh pra São Paulo a tribulação e especialmente o 👩✈️ piloto foi muito boa e educada . Mas na de São Paulo para Mahakesh pareciam mulheres todas com tpm, muito grosseiras. De Mahakesh pra São Paulo a minha tela não funcionava pra nada. Nem para instruções da tripulação, nem para filme. Não foi legal. Me incomodou tbm a mesquinhez na hora de servir sucos e cafés - só um pouquinho em cada xícara. Não é por seguranças porque dava para observar como serviam na Business Class. Parecia uma coisa muito relacionava . Nunca passei tanta sede em avião . Enfim, foi a passagem mais barata que encontrei, mas na dúvida se o aborrecimento compensou .
Minha tela de vídeo não funcionava nem pra as instruções da tribulação , imagine para filmes. Me incomoda muito a mesquinhez na hora de servir - sucos e café são servidos só a metade da xícara. Ficam mal humorados se pedimos água junto com a bebida escolhida Essa tripulação específica de Mahakesh pra São Paulo foi muito gentil, muito boa . A tripulação de São Paulo para Mahakesh foi um horror. Pareciam todas com TPM. Foi a passagem mais barata, mas me deu arrependimento de ter ido por essa companhia .
O voo foi atrasado por 2 vezes, uma vez por motivos técnicos do avião e a segunda por atrasos na chegada da equipe de bordo
Un vuelo de 4 horas sin ninguna opción de entretenimiento, sin WiFi me parece muy pobre para una aerolínea como Iberia.
Fantástico piloto!!!’ Apesar do ciclone tivemos uma aterragem exemplar!!!!!
Péssimo Ter que validar documentos uma No checkin e no embarque atrasou o voo em uma hora Comida péssima Banheiro nojento sem Limpeza Péssima experiência
Loved the CRJ1000. Quiet and quite confortable.
Contras: "A refeição servida é horrível, um verdadeiro lixo e uma total falta de respeito. Trata-se de uma porção de arroz branco, com molho de tomate e um hambúrguer. Tudo com uma péssima aparência e sabor. A comida foi requentada várias vezes. Além disso quando se abre refeição, fica a impressão de que sacudiram o recipiente (ou abriram e fecharam mais de uma vez), pois você não consegue abrir sem ficar com a mão toda engordorada. Ao tentar substituir a refeição, as pessoas da Iberia não te atendem prontamente e quando isso ocorre, informam que a outra opção não tem mais. Um prêmio para a Iberia de como tratar mal seus passageiros, não respeitando inclusive a saúde dos mesmos, servindo uma comida pouco saudável. Ao pedir um vinho branco, as pessoas da Iberia, informam que não tem. Depois você verifica que tem, ou seja, a pessoa da Iberia não falou da verdade. Resumindo, uma total falta de respeito. A pior alimentação servida em toda minha vida. Além da péssima educação da tripulação da Iberia. Eles estão treinados apenas para fazer o serviço operacional, quando surge algum problema, é uma grande decepção."
Prós: "Food"
Contras: "Comfort"
Contras: "Aeronave velha e tripulação não muito simpática!"
Contras: "They lost my bag and I still haven't heard from them"
Prós: "Flight was on time."
Contras: "When I bought the ticket, checked bags were included in the price. When I got to the counter, they said no and I paid $80, which was more than the flight for two cost. When I tried to use my frequent flyer account to pay for the bags, they said I couldn’t, although I had over $200 in credit. Very bad service! Very bad!"
Prós: "Crew was very nice"
Contras: "Our luggage was not put on the plane and was left behind. It was delayed about 36 hours but when we got it 3 new shots and one perfume was stolen."
Prós: "Cabin crews are kindley attended."
Contras: "It's O.K. with good price."
Prós: "Reasonably comfortable seat"
Contras: "Food quality was poor."
Contras: "The crew was very unpleasant . I boarded the plane - was not even greeted. This was not like business class at all . I felt like I just wasted money and did not get even close the service I expected. Flight attendants were ignoring my requests - no blankets no cocktails ... very bad ."
Contras: "O voo atrasou muito, ninguém deu satisfação sobre o motivo. As últimas cadeiras da aeronave ficaram com o resto do jantar, sem opção de escolha. Não deram água, e quando deram foi meio copo."
Contras: "Poderiam não ter perdido minha mala"
Contras: "Poderiam não ter perdido minha mala."
Prós: "Clean and friendly crew."
Contras: "No food or drink and a single checked bag was extra money."
Contras: "Espaço na classe econômica"
Prós: "The crew was professional and courteous. USB charger"
Contras: "2 hr delay. Auxiliary battery crashed. Mediocre food. Poor wine. Limited entertainment"
Contras: "Não apanhei o voo."
Contras: "Não apanhei o voo."
Contras: "The crew is not nice and rude. The checkin counter didnt allow me to have overweight of 300 grams. Ridiculous. At some areas of the plan the air conditioning doesn't work well"
Prós: "Do piloto,decolagem e pouso muito tranquilo!"
Contras: "Café da manhã poderia ter sido melhor!"
Prós: "Atendimento no check in."
Prós: "Tudo"
Contras: "Nada"
Prós: "Tudo"
Contras: "Tudo"
Prós: "Nothing"
Contras: "Péssimo atendimento"
Prós: "On time and pleasant service ."
Contras: "The problem was outbound from Porto to Rome. Iberia lost 2 out of 3 bags and one took 24 hours to reach our Rome hotel and one took 48 hours to reach our Rome hotel."
Prós: "Friendly staff"
Contras: "My airfare includes baggage with the receipt yet the agent at check in said I had to pay for luggage and I didn’t book with them directly. Low service level."
Contras: "Nem água serviram. Entendo que era um voo curto, mas nem água? Poltronas que não inclinam... sentei separado do meu acompanhante..."
Contras: "Os comissários eram um pouco antipaticos, falavam muito rápido e sem se importar se entendiamos ou não o que era dito."
Prós: "Very timely, even cut the expected time of travel. Decent food, very friendly staff. Good entertainment choices."
Contras: "The seats and the lack of space"
Prós: "Very little - other than getting off"
Contras: "Every detail from rude checking all the way through rudness"
Contras: "Atraso de quase uma hora"
Prós: "O atendimento e o serviço no geral foram bons mas precisa melhorar no processo de embarque, na comida servida a bordo e no conforto interno da aeronave."
Contras: "Nosso vôo inicial foi em Zagreb e lá não nos deram o cartão de embarque do próximo trecho que seria de Madrid a São Paulo. Chegando no aeroporto de Madrid, precisamos ficar numa fila enorme para passar na imigração, depois em outra fila bem demorada para pegar o cartão de embarque e novamente uma fila imensa para outra imigração na hora de embarcar de noite para São Paulo. Não entendi porque não deram os dois cartões de embarque lá em Zagreb, como todas as companhias aéreas fazem. Mais de uma hora antes do embarque, recebi um e-mail da Iberia, achei ótimo. Dizia que já havia iniciado o embarque. Corremos para o portão e lá chegando havia uma fila imensa de passageiros já posicionados para embarcar. Não havia indicação visível de qual fila nós deveríamos entrar. Depois de muito perguntar, e de entrar na fila errada, consegui achar a minha fila. Ficaram todos os passageiros ali em pé, esperando mais de 40 minutos para iniciar o embarque. Terrível. Só posso elogiar os atendentes no sentido de fazerem as pessoas que estavam em fila errada a irem para o final da fila deles, mas não culpo as pessoas por estarem na fila errada pois eu mesmo demorei muito para entender onde deveria me posicionar. Se o embarque só começa no horário marcado, não entendi porque fazer todos ficarem de pé mais de 40 minutos na fila. Eu mesma deixei de ver as lojas do free shop por achar que estava muito atrasada. A comida era bem básica e o café da manhã fraco. Os comissários demoram muito para recolher o lixo e ficamos esperando com a mesa aberta um tempão. Enfim... precisa melhorar em alguns aspectos."
Prós: "O voo atrasou mais de uma hora por falha mecânica. No resto foi tudo bem."
Contras: "Atraso"
Prós: "Pontualidade e rapidez no atendimento."
Contras: "Não consegui dormir muito e cheguei quebrada."
Prós: "Horário cumprido."
Contras: "-"
Prós: "Tripulação atenciosa"
Contras: "Saiu atrasado, me fez perder o voo para São Paulo"
Prós: "Conforto e entretenimento"
Contras: "Tivemos atraso no primeiro voo de Dublin para Madrid, da própria companhia Iberia. Quanto chegamos em última chamada no portão de embarque de Madri para São Paulo, descobrimos que nossos assentos haviam sido vendidos."
Contras: "Lost luggage and missed my flight to Jacksonville hand to rent a car and drive 6 hrs home"
Prós: "Tranquilo o voo"
Contras: "Check in sem filas organizadas. Fica uma aglomeração de pessoas dificultando o embarque. Ar condicionado fraco."
Prós: "First flight ever where water or coffee we’re not offered. Good cart came out. Nothing offered. 3 attendants? To do what??"
Contras: "No beverage or food offered"
Contras: "Horrible flight; no complimentary soft drinks are served, not even better. The baggage did not arrive and Iberia does not even deliver the baggage, even though the fault was theirs. You have to go to the airport to recover the baggage. I would NOT RECOMMEND this airline to anyone. The plane was quite old and there are no screens on the seats. One of my worst experiences flying in the last 40 years."
Prós: "Fast efficient boarding."
Contras: "No frills flight. You have to pay for snacks and drinks."
I was held-up at boarding by rude employee who insisted that I had to wait until all other passengers had boarded the lane before issuing me a boarding pass so I can board the plane. I could not check-in earlier and get a boarding pass since I had flown directly from Dusseldorf.
Prós: "The plane left and arrived on time."
Contras: "The seats were just okay, not comfortable. No snacks or drinks were complimentary."
Prós: "Punctual"
Contras: "Seats"
Prós: "The crew was very attentive and personable during the flight."
Contras: "Our departure was delayed 2 hours because an unaccompanied minor was placed on the wrong flight--UA's fault. That began a domino effect of missed connections. When the landed, We were given little information on how to re-book and had to wait in several long lines. All told, 12 hour delay to Milan"
Prós: "Seats were comfortable"
Contras: "Change in gate was not anounce"
Prós: "The plane itself is small, and quite comfortable and spacious."
Contras: "The review process at the airport (even for domestic flights) seemed exaggerated, time consuming and difficult. The crew kept their ship's service even with the heavy turbulence of the flight, which made them afraid that something could fly at any moment in the armchair."
Prós: "The aircraft is spacious and comfortable."
Contras: "The crew was not exactly very friendly. The flight was turbulent (exaggeratedly)."
Contras: "Everything, flight was super late, no explanation whatsoever,"
Prós: "Almost 2 hours delay, crew couldn't confirm if our connection flight in Cologne will wait for us. It was very stressful."
Contras: "Information"
Prós: "Good view with the high winged propeller plane"
Contras: "Small overhead storage"
Prós: "Boarded and departed gate on time. Efficient."
Contras: "Not the friendliest."
Prós: "The price"
Contras: "Assistants were rude and the flight was delayed and they didn’t provide a solution to my lost connection."
Prós: "The plane was almost empty, I had a whole row for myself (albeit with very limited legroom)"
Contras: "Can't comment on food as it isn't provided with the basic fare."
Contras: "Too late and not too much Information about that"
Prós: "Very speedily boarding, crew dealt with a passenger with a large bag well."
Contras: "Chair didn’t lean back, unclear that water wasn’t free"
Prós: "Good airport and nice crew"
Prós: "Staff where friendly but could’ve informed us why we where circling for 40 mins earlier"
Contras: "Not being informed of the Thunderstorm situation earlier no one knew what was happening"
Contras: "There was a change of name and the wrong name was changed. I very nearly didn’t get on the flight and had to pay extra fees to fly. I wasn’t aware I was booking with last minute.com, whom I have had issues with before. Worried about the return flights already."
Prós: "If I can give this airline negative stars, I would."
Contras: "Lack of communication. Lack of sympathy. Lack of knowledge. From the beginning, I wasn’t given the boarding pass to my connecting flight nor was I informed as to why. When I finally made it to my connecting flight with NO time to spare (very small window of approximately 45 minutes to make it to my connecting flight) my husband, my son and I were turned away from our flight due to over booking. The Eurowings manager guarantees we would be able to make another flight if we went to the ticket counter right away. At the ticket counter, (different airline) the ticket agent explained we’d have to transfer our booking over from Eurowings to the new airline. This left us NO time to make that flight the Eurowings manager guaranteed us we would make. We also waited 3 hours at the baggage claim office only for them to tell us they lost all our bags. Only 2 out of our 5 bags made it onto the flight and will be waiting at lost and found of our final destination and the other 3 bags are unknown of their whereabouts. The Eurowings ticket agent took ALL of our bags including my husbands and I carry ons, so we were left with no clothing and had to stay at the airport over night. This airline really sucks. We were never informed in advance of this over booking issue or I would have certainly made my own accommodations before hand. Will never fly Eurowings again. Definitely the worst airline I’ve traveled with. And I lost 5 bags in the process."
Prós: "The crew was friendly and helpful!"
Contras: "Our flight was delayed three hours for no readily apparent reason. The food served on-board was inedible. When it was finally time to land, we briefly touched down before going back up into the air and circling for an additional half hour because another plane was at our gate. The quick up-and-down caused at least two passengers near me to vomit. I’ll try my best to avoid Eurowings in the future."
Prós: "Attendants and counter staff all super friendly, seats were comfortable with decent leg room, frequent beverage and snack offerings, and a nice selection of entertainment at the seat."
Contras: "Vegetarian hot meal option was a little strange, but not terrible."
Prós: "Attendants and counter staff all super friendly, seats were comfortable with decent leg room, nice beverage and snack offerings."
Contras: "Nothing of note."
Contras: "Another delayed Eurowings flight to Stuttgart with no information provided."
Contras: "Missed flight because of another flight delay"
Prós: "The two staff I randomly meet and ask for questions"
Contras: "Stereo type staff unnecessarily and poor customer services from two ladies while I was leaving to exit. I didn’t know I should be escorted by them at that point and they were so rude on . They couldn’t even be nice and understand that I miss my flight."
Contras: "Das ist nicht das erste Mal dass ein Eurowingsflug verspätet ist. (Verspätung von einer Stunde!)"
Contras: "Falta tomada na aeronave"
Prós: "Flight was on time!"
Contras: "The security in Düsseldorf for American citizen was very nusty. They stop everywhere ask allot of non sense questions and check your bags twice! That was a real torture for no reason!"
Contras: "Flight was cancelled; waited in the Rome airport for over 8 hours waiting for assistance and for a new flight for tomorrow and then another 2 hours we had to wait for a shuttle to take us to the hotel. By far worst airport/airline experience by far. Will never book with Austrian/Eurowings ever again."
Prós: "Departure on time, arrival even earlier than scheduled. Great!"
Contras: "The boarding system in Olbia is chaotic. We were "boarded" to be kept in the building like cattle, then got into a bus waiting for about 20 min. before we were driven to the aircraft that was standing about 200 m from a gate where we could have boarded walking over. Very poor organization"
Prós: "Crew was friendly and punctual."
Contras: "Service and seat comfort not as by the same standard as Eurowings."
Prós: "RUINED OUR TRIP"
Contras: "LUFTHANSA IS TERRIBLE"
Contras: "Flight was cancelled--no crew!"
Prós: "We arrived in Zagreb 10min early"
Contras: "Delay almost 3h. No food, no snack at all offered for passengers waiting in the airplane for hours after boarding. After 2 hours they offered water. Woow!"
Contras: "*Various flight delays *I was told the only available seat was next to the emergency door. I didn't want to sit there, but had no choice. After boarding, I noticed there were several empty seats available. *I tried to get a attendant's attention for water, but they never came to me. *I wanted to keep my jacket with me to put on during flight, but was told I had to put it in the overhead compartment."
Prós: "Very nice plane with the most legroom I’ve ever had"
Contras: "The flight was delayed about an hour"
Contras: "I wasn’t offered any refreshments despite having pre-paid for it, onboard Wifi and entertainment did not work, cabin crew were no polite"
Contras: "- the staff member who was boarding patients at Glasgow airport (although not on the flight itself) was very rude and impatient. she seemed to be having a bad day - the light was delayed by approximately 45 mins"
Prós: "We missed this flight, so there was really nothing to like. However, the lady at the Swiss help desk was extremely kind and helpful in finding us an alternate flight."
Contras: "When I booked the itinerary clearly stated that this would be a Swiss Air flight. We were confused when they did not give us our boarding passing for our connecting flight at our original departure desk, and were told we would receive the boarding passes at the gate in Zurich. I never received any notice about his being a Eurowings flight or instructions to check in online. Our incoming flight to Zurich was delayed at least a half hour and it took us a while to get to the gate for our connecting flight. When we arrived, the gate had just been closed and we were told we were not even on the ledger. We were told we would have needed to get our boarding passes at the Swiss Sor desk and required prior check in to be on the passenger list. We were also very confused about the fact that this was a eurowings fight even though our booking indicated Swiss. This has never happened to us before. We would have needed additional instructions for prior check in, and had we been on the passenger list perhaps the plane would have waited for us."
Prós: "There was a slight delay, but the flight was easy and comfortable...enjoyable!"
Contras: "EW lost my suitcase in transit in Duesseldorf. Suitcase arrived in Berlin on next flight but then didn't get delivered until 24+ hours later. Hard to reach both EW and delivery service. Due to the delay and further travel plans the next day, I had to buy new clothes in Berlin to have something to wear."
Contras: "Boarding setup was small and a lot of waiting due to multiple flights being boarded at same gate..."
Prós: "Not a good experience"
Contras: "1st delayed over 2'niurs. Missed connection. Next flight cancelled. Finally departed but also late. It was an all day/night ordeal to get from Berlin to Geneva."
Prós: "Overall accessibility, timing, response from check in attendants, and flight attendants, and comfort."
Contras: "The last minute gate change where I imagine may be necessary, there were no announcements or follow up info, save the alert I received from the kayak.com app on my phone. This could've presented a big problem had my mobile not been charged."
Contras: "The service of the airline was horrible. They lost our bags and refused to show any empathy towards us or the multiple other passengers that also lost their bags from our flight. I will never fly Eurowings again."
We onboarded 1h30 late. We stayed in the plane for 3 hours before it was canceled because of snow. And we waited another two hours to be off boarded. Information was rare and bad. Decisions badly made. No support AT ALL from Ryanair after the cancelation.
Um sorriso da tripulação.
Não embarquei pois o vôo anterior atrasou, pra não ficar preso. Dublin preferi ficar no porto.
O encosto era muito inclinado pra frente. Além de ser muito apertado, a posição inclinada pra frente fez o vôo ser extremamente desconfortável. :-(
É ridículo viajarem duas pessoas e cada uma ficar em lugares opostos na aeronave.
Pior companhia aérea com quem voei...colaboradores sem cortesia...
O voo atrasou uma hora e não houve compensação pelo facto. Fizeram o embarque meia hora antes e ficamos em pé à espera em fila em cima uns dos outros A tripulação de bordo apenas se preocupa em vender Pedi para por por uma garrafa de plastico no inicio do voo, a assistente mandou me esperar e some recolheu a mesma no fim do vending todo As janelas estavam imundas Enfim, uma companhia a não utilizar novamente
Pelos menos servirem uma água ou café
Sinceramente foi o pior serviço de todas as companhias aereas que jà viajei. Fico só por aqui senao tenho horrores para dizer
Não senti que a vossa empresa saiba gerir os voos dos clientes
Contras: "Água poderia ser mais barata."
Contras: "Correu tudo normalmente"
Contras: "The flight was 2 hours late, boarding incredibly unorganized, and instructions from the flight crew were not understandable"
Prós: "O voo em si foi ótimo. O trajeto e comissários tranquilos"
Contras: "Teve atraso e troca de gate antes do voo. Então a poderia seguir com mais pontualidade. E um atrativo seria um agrado aos passageiros. Como um petisco e suco , por exemplo! No mais. Tudo correu bem!"
Prós: "De nada nunca mais viajo c essa empresa, cheguei c 3 horas de antecedência no aeroporto e me fizeram pagar uma taxa de 55 euros absurdo, na volta atrasou muito, pessoas maleducadas"
Prós: "Sim, a tripulação excelente"
Contras: "Correu tudo bem"
Prós: "Nada"
Contras: "Informações sobre o voo e faixas para checkin no balcão mais barata !"
Prós: "De tudo, tripulação Portuguesa super simpática"
Contras: "Tudo estava bem, sem reparos a fazer"
Contras: "O atendimento poderia ser melhor, mais explicativo sobre as dificuldades do cliente que não entende do sistema e estar em hotel. Isso dificultou a comunicação. A atendente geral no posto de atendimento muito arrogante."
Prós: "Nothing"
Contras: "No boarding passes, flight delayed"
Contras: "Priority line...."
Contras: "Priority line....."
Prós: "It got me to where I wanted to go"
Contras: "The crew were more interested in flirting with each other and seemed oblivious to much else. Once we landed loads of people got up, the aeroplane then started moving again and people were falling into each other - not a single member of cabin crew said anything or encouraged people to sit down"
Contras: "Parading people outside in the cold before they were even allowing people on the plane. Half the plane probably got a cold."
Prós: "Horário cumprido"
Contras: "Tripulação pouco simpática"
Prós: "Nada"
Contras: "Perdi todas as minhas conexões"
Contras: "O embarque é sempre muito ruim."
Prós: "A experiência no embarque foi PÉSSIMA, com a companhia RYANAIR, rnão desejo relatar nada do que tenha gostado."
Contras: "A companhia RYANAIR, não deixa claro a política de bagagens e na hora do embarque cobra por valores não informados antecipadamente."
Contras: "I saw how they through my bag and the broke my perfume"
Prós: "A educação dos tripulantes."
Contras: "The crew were soooo rude to everyone! Their card machine to buy drinks wasn’t working so they had to take cash but they didn’t have change! They charged 4 pounds for water. Then they were selling scratch tickets AND perfume and jewelry! THEY EVEN SPRAYED PURFUME ON THE PLANE! It gave me such a trrrible headache and made me even more nauseous than I already was from the flight!!! So smelly!!! The seats didn’t recline And my husbands seat was ripped. So terrible all around!!!"
Prós: "Chegou antes da hora. 20 min adiantado"
Contras: "........."
Prós: "Good friendly crews"
Contras: "Late departure 2 hours!"
Contras: "Central Naples to Central London lasted 16 hours door to door! No proper explanation is given as to when to expect the flight to depart even roughly. People were kept standing up, waiting. Vouchers given for refreshments were valid in two places, one of them outside the airport! Somebody who couldn't use her voucher wanted to use it on the plane and it was not accepted."
Prós: "Segurança"
Contras: "1- A comida parece a Comida servida nos Anos 70, muito básica com sabor Indústrial típico da Aviação. Tipo de comida que pelo aspecto e sabor nos faz sentir desconfortável e com náuseas. 2- Uma viagem transatlântica num Avião velho e desactualizado o barulho e a vibração do motor, principalmente junto a janela é tanto que não me permitiu dormir, mesmo sendo uma viagem de 7 horas (de Toronto, Canadá até Lisboa Portugal. 3- Inizisténcia de qualquer tipo de Entertenimento! Ausência total de monitores ou televisores não podendo assim assistir a nenhum tipo de programas ou filme., que agrava, principalmente quando se viaga com crianças."
Contras: "Ficamos mais 30 min trançados numa mini sala de embarque, os passageiros no voo pareciam estar num ônibus (gritavam, ficavam de pé o tempo todo, num voo de 55 min) e a tripulacao nada fez para melhorar isso."
Prós: "Easy and quick and cheap"
Contras: "The seats are too steep inclined"
Contras: "O atraso na partida de cerca de 1 hora."
Prós: "O voo em si foi bom"
Contras: "Um atraso de 2h e estar 30 minutos com o avião parado e sem o AC ligado"
Contras: "do tempo de espera"
Contras: "Did not receive email on Having to print tickets beforehans and had to pay in insane fee plus another fee for 1kg overage on my luggage. By far the worst airline!"
Prós: "Good coffee"
Contras: "Delayed by around 100 minutes. No soup no tea."
Prós: "Check-in / boarding etc was all fine."
Contras: "Some noisy passengers behind us who swore a lot and the cabin staff did nothing to quiten them down sadly. Not much legroom."